FAMILIA Y CONSUMO TELEVISIVO EN NIÑOS PREESCOLARES CHILENOS / Family and tv consumption in pre-school chilean children
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Barrios, L. (1992). Familia y televisión. Caracas: Monte Ávila.
Bronfenbrenner, U. (1983). La ecología del desarrollo Humano. Barcelona: Paidós.
Burr, V. (1995). An Introduction to social Construccionism. London, Routledge.
Carbonell, J. (1992). Apaga y vámonos: La televisión: guía de supervivencia. Barcelona.
Consejo Nacional de Televisión (1999). Televisión y Niños en Chile: percepciones desde la audiencia Infantil. Dpto. de Estudios, Santiago.
Consejo Nacional de Televisión (2002). Estudio de la calidad de la televisión infantil en la televisión abierta y por cable. Dpto. de Estudios, Santiago.
Contreras, M. (1998). Familia, televisión y escuela una propuesta de acción participativa. Comunicar 10, 69-79.
Domínguez, L. y Schade N. (2004).Televisión y dibujos animados: Análisis del consumo, modalidad y preferencias televisivas en los preescolares de 5 años. Boletín de Investigación Educacional.
Domínguez, L. y Schade, N. (2007). Percepción de los niños preescolares con respecto a los dibujos animados. Investigaciones en Educación, vol.21, Nº 1: 65-88.
Ferrés J. (1998).Televisión, familia e imitación. Comunicar 10, 33-39.
Lazo, C. (2005). Los padres y madres, principal referente de lo que los niños ven en pantalla. Comunicar 25, 1134-3478
Postman, N. (1991). Divertirse hasta morir. Barcelona: Tempested.
Rico, L. (1994). El buen telespectador: como ver y enseñar a ver televisión. Madrid: Espasa Calpe.
Rings, E. (1964). Historia de la televisión. Barcelona: Seuz.
Rodrigo, M. y Palacios J. (2003). Familia y Desarrollo humano. Madrid: Alianza.
Singer, J. y Singer, D. (1993). Las experiencias familiares, el consumo de televisión y su influencia en la marginación, desasosiego y agresividad en el niño. Infancia y Sociedad, 20, 5-26.
Toloza, C. (1999). Televisión y niños: perspectivas de investigación actual. Discurso pronunciado en el seminario: niños y televisión convocado por TVN y CPU, Santiago.