EXPERIENCIAS DE MUJERES SALADINAS EN TORNO A LA CATÁSTROFE DEL 25 DE MARZO DEL 2015
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Baca, N. (2005). Cuidad, Relaciones de Género y Trabajo Extradoméstico. Red de Revistas Científicas de América Latina, El Caribe, España y Portugal, 11 (3), 316-329.
Bivort, B. y Martínez, S. (2013). Los Estereotipos en la Comprensión de las Desigualdades de Género en Educación, desde la Psicología Feminista. Psicología & Sociedades, 25 (3), 549-558.
Bourdieu, P. (1998). La dominación masculina. Barcelona: Edición Anagrama.
Colás, P. y Villaciervos, P. (2007). La Interiorización de los Estereotipos de Género en Jóvenes y Adolescentes. Revista de Investigación Educativa 25 (1), 35-58.
Gainza (2006). Metodologías de Investigación Social. Santiago: Lom Ediciones.
Garay, F. (2011). Perspectivas de historia y contexto cultural en la enseñanza de las ciencias: discusiones para los procesos de enseñanza y aprendizaje. Ciência&Educação, 17(1) ,51-62.
Hernández, Y. (2006). Acerca del género como categoría analítica. Nómadas Revista de Ciencias Sociales y Jurídicas, (13), 1-10.
Hernández, S., Fernández, C. y Baptista, M. (2010). Metodología de laInvestigación. Quinta edición. México: Mcgraw-Hill/ Interamericana Editores, S.A. de C.V.
Instituto Nacional de Derechos Humanos. [INDH]. (2015) Informe misión de observación a las comunas de Copiapó, Tierra Amarilla y Chañaral 8 al 12 de julio de 2015.
Krause, M. (1995). La Investigación Cualitativa: un campo de posibilidades y desafíos. Revista Temas de Educación, (7), 19-37.
Lamas, M. (1986). La Antropología Feminista y la Categoría de Género. Red de Revistas Científicas de América Latina, El Caribe, España y Portugal (30). 183-148.
Larguía, I. y Dumoulín, J. (1976). Hacia una ciencia de la liberación de la mujer. Barcelona, España: Ediciones Anagrama.
Lerner, G. (1986). La Creación del Patriarcado. Barcelona, España: Ed. Crítica.
Martínez & Bivort. (2013). Los estereotipos en la comprensión de las desigualdades de género en educación, desde la psicología feminista. Revista Psicología Social Vol.25 no.3 Belo Horizonte. Consultada en http://dx.doi.org/10.1590/S0102-71822013000300009
Montecino, S. (1996). Devenir de una traslación: de la mujer al género o de lo universal a lo particular. En: Decursos, Revista de Ciencias Sociales, Año 1, Nº 2. Cochabamba: Centro de Estudios Superiores Universitarios/Universidad Mayor de San Simón.
Pinto, W. (2003). Historia del Feminismo. Revista de la Universidad Autónoma de Yucatán. pp. 30-45.
Rocha, T. (2009). Desarrollo de la identidad de género desde una perspectiva psico-socio-cultural: un recorrido conceptual. Interamerican Journal of Psychology, 43(2), 250-259.
Singer, P. (2004). Economía Solidaria. En A. Cattani. (Ed.), La Otra Economía (7-441). Argentina: Editorial Altamira.