LAS REDES SOCIALES COMO FACTOR PROTECTOR DEL CONSUMO DE DROGAS EN ESCOLARES DE LA COMUNA DE CORONEL / Social networks as a protective factor of drug use in school children of the discrict of Coronel, Chile
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
CONACE. (2004). Estudio de Prevalencia del Consumo de Drogas en Población Escolar. Ministerio del Interior, Gobierno de Chile.
Fundación para la Superación de la Pobreza. (2002). Participación Social en la Superación de la Pobreza. Santiago de Chile.
García, F. (2001). “Modelo Ecológico - Modelo Integral de Prevención Temprana”. Conceptualización del desarrollo y la atención temprana desde las diferentes escuelas psicológicas”. XI Reunión Interdisciplinaria sobre Poblaciones de Alto Riesgo. Madrid. Consultado en
http://paidos.rediris.es/genysi/actividades/jornadas/xijorp/xi_Garcia.pdf
Jonson, B. (2000). Tres puntos de vista sobre la adicción. Revista de Psicoanálisis. Número: 6
Minuji, A. (1993). Desigualdad y Exclusión. Desafíos para la Política Social en la Argentina de fin de siglo. Buenos Aires: UNICEF y Ed. Losada.
MEAD, G. H. (1968). Espíritu, persona y sociedad. Desde el punto de vista del conductismo social. 1ª edición, Buenos Aires: Editorial Paidós.
Orrego, C. (1995). Participación Ciudadana y el Fortalecimiento de la Accountabilty de los Municipios en Chile. Ejercicio de Análisis Político, Departamento de Estudios, SUBDERE.