EDUCACIÓN Y VULNERABILIDAD SOCIAL LECTURAS A EXPERIENCIAS INDIVIDUALES DE MOVILIDAD / Education and social vulnerability readings to individual experiences of mobility
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Bonal, X. & Tarabibi, A. (2010). Ser pobre en la escuela. Habitus de pobreza y condiciones de educabilidad. Buenos Aires: Miño y Dávila.
Brunner,J.J. (2005). Educación en Chile: el peso de las desigualdades. Conferencias Presidenciales de Humanidades Santiago de Chile, 20 de abril 2005.
Cámara de Diputados de Chile. Edición Bicentenario. Elacquia, Gregory. Breve historia de las reformas educacionales en Chile. [En línea] Disponible en:http://bicentenario.camara.cl/seminario/pdf/mesa%204%20%20Gregory%20Elacqua.pdf
Campos Harriet, F. (1960). Desarrollo Educacional 1810-1960. Santiago de Chile: Andrés Bello.
Cifuentes, A. (1902). Discurso de Abdón Cifuentes en Anuario de la Universidad Católica de Santiago de Chile. Santiago de Chile: Imprenta Cervantes.
Contreras Sanzana, G. & Villalobos, Clavería, A. La formación de profesores en Chile: una mirada a la profesionalización docente. Educación y Educadores [En línea] Disponible en: http://redalyc.uaemex.mx/src/inicio/ArtPdfRed.jsp?iCve=83417001006
Constitución política de Chile, Biblioteca del Congreso Nacional. [ En línea] Disponible en http://www.leychile.cl/NavegaridNorma=137535&tipoVersion=0#educacion
Gobierno de Chile. Mensaje Presidencial de 21 de mayo de 2012. [En línea] Disponible en:http://www.gob.cl/destacados/2012/05/21/mensaje-presidencial-21-de-mayo-2012-chile-cumple-y-avanza-hacia-el- desarrollo.htm.
Giddens, A. (1982). Introducción a la Sociología. Capitulo 1. Barcelona: Alianza Editorial.
Gilbert , J. (1997). Introducción a la sociología Santiago de Chile: Lom.
Góngora, M. (1992). Ensayo histórico sobre la noción de Estado en Chile en los siglos XIX y XX. Santiago de Chile: Universitaria.
Kornblit, A.(2007). Metodologías cualitativas en ciencias sociales: modelos y procedimientos de análisis. Buenos Aires Argentina: Biblos metodologías.
Latorre, Núñez, González & Hevia (1991). La municipalización de la Educación: Una mirada desde los administradores del sistema. Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE). Santiago.
Letelier, V. (1887). Ordenanzas del Instituto Nacional, Literario, Económico, Civil y Eclesiástico del Estado, Sesiones de los Cuerpos Legislativos, Tomo I. Santiago: Cervantes.
Ministerio de Educación: (1973 ) Un sistema nacional para la educación permanente en una sociedad en transición al socialismo, en Revista de Educación, Número 43 a 46, Santiago de Chile
Obras de D. F . Sarmiento, tomo XXVII , Memoria Chilena. [En línea] Disponible en http://www.memoriachilena.cl/archivos2/pdfs/MC0014022.pdf
Ponce De León Atria, M. La llegada de la escuela y la llegada a la Escuela: La extensión de la educación primaria en Chile, 1840-1907. Revista Scielo Chile. Volumen 43.
Romero, L.(1997) ¿Qué hacer con los pobres? Elites y sectores populares en Santiago de Chile, 1840-1895, Buenos Aires: Sudamericana.
UNESCO. (2012) [En línea] Disponible en http://www.unesco.org/new/es/education/themes/strengthening-education- systems/inclusive-education/