ANALISIS DE CARÁCTERÍSTICAS SOCIOLABORALES Y COMPETENCIAS GENÉRICAS: UNA APLICACIÓN A TITULADOS DE LA CARRERA DE TRABAJO SOCIAL DE LA UNIVERSIDAD SAN SEBASTIÁN / Work related social characteristics and generic competencies: An application to graduates from Social Work in Universidad San Sebastian
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Corominas, E. (2001). Competencias Genéricas en la Formación Universitaria. Revista de Educación N° 325:229-321, Universidad de Girona. Consultado en http://www.educacion.gob.es/revista-de-educacion/numerosrevistaeducacion/numerosanteriores/2001/re325/re325_21.html
Domínguez, M. (2005). Cambios sociales actuales y adaptación de la profesión a los mismos. Humanismo y Trabajo Social, 65-90. Consultado en http://redalyc.uaemex.mx/src/inicio/ArtPdfRed.jsp?iCve=67800403#
Ghersi, E. & Vargas, M. (2010). Trabajo de Investigación: Formación y Evaluación por Competencias del Egresado Contador Público de U.C.E.S. Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales. Consultado en http://www.uces.edu.ar/institutos/iecif/informe-final-trabajo-competencias.pdf
González, V. & González, R. (2008). Competencias genéricas y formación profesional: un análisis desde la docencia universitaria. Revista Iberoamericana de Educación, mayo-agosto, 185-209. Consultado http://redalyc.uaemex.mx/src/inicio/ArtPdfRed.jsp?iCve=80004711#
Lira, C. (2005). Gestión por Competencias. Fundamentos y Bases para su Implantación.Tesis para optar al grado de Ingeniero en Administración de Empresas. Universidad de Los Lagos. Santiago, Chile. Consultado en http://www.docstoc.com/docs/55402915/GESTION- POR-COMPETENCIAS-FUNDAMENTOS-Y-BASES-PARA-SU-IMPLANTACION.
Murillo, G. (2009). Evaluación del desempeño docente desde competencias genéricas en la Universidad de Costa Rica. Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación, Enero-Abril, 1-25. Consultado en http://www.latindex.ucr.ac.cr/aie-2009-1/aie-9-1-02.pdf
Nievas, X. (2010). Valoración de las Competencias Genéricas en Egresados de la Carrera de Trabajo Social de la Universidad San Sebastián. Tesis de grado para optar al título de Magíster de la Facultad de Educación. Universidad San Sebastián. Concepción, Chile.
Rahman, N., Molina, U., Parra, S. & Mora, C. (2006). Competencias laborales: un análisis desde Trabajo Social 1995-2005. Revista Tendencia & Retos Nº 11: 153-168 / Octubre 2006.
Rodríguez, O & Farías, F. (2010). Evaluación de las competencias genéricas de los/as Trabajadores Sociales en el ejercicio directo de la profesión. En Revista “TS Cuadernos de Trabajo Social” Nº 6: 33-46, Universidad San Sebastián.
Salazar, M & Yobanolo, R. (2002). Identificación de competencias del docente de excelencia de la Universidad del Bío-Bío. Revista Theoría, Vol. 11: 77-85. Universidad del Bío Bío.
Villa, A. & Poblete, M. (2004). Practicum y Evaluación de Competencias. Revista Profesorado, Currículum y Formación del Profesorado, Nº 8, 2, pp.1-24. Universidad de Granada y Universidad Rovira i Virgili. Consultado en http://www.ugr.es/local/recfpro/rev82ART3res.pdf