LOS DESAFIOS QUE LA EXCLUSIÓN SOBREPONE A LA CONSTRUCCIÓN METODOLÓGICA EN TRABAJO SOCIAL / Challenges posed by social exclusion to the methodological construction in social work
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Barros, P., De Los Ríos, D. & Torche, F. (1996). Lecturas sobre la Exclusión Social. Santiago de Chile. Organización Internacional del Trabajo (OIT). Equipo técnico multidisciplinario para Argentina, Chile, Brasil, Paraguay y Uruguay.
Bengoa, J. (1996). La comunidad perdida. Ensayos sobre identidad y cultura: los desafíos de la modernización en Chile. Santiago de Chile: Ediciones Sur. Colección Estudio Históricos.
Bourdieu, P. (1985). ¿Qué significa hablar? Economía de los intercambios lingüísticos. Madrid: Akal.
Carballeda, A. (2002). La Intervención en lo Social. Exclusión e integración en los nuevos escenarios sociales. Buenos Aires: Paidós
Castañeda, P. (2003). Competencias profesionales de los/las asistentes sociales titulados/tituladas en la escuela de trabajo social de la Universidad de Valparaíso: tradición y transformación. Informe de Investigación. Valparaíso: Cuadernos de Trabajo Social Nº 4. U. Valparaíso
Castañeda, P., Lobos, F., Saavedra, J. & Urquieta, M. (2005). Lógicas de intervención en Trabajo Social. Una experiencia de reflexión colectiva. Valparaíso, Escuela de Trabajo Social U. Valparaíso.
Cohen, D. (1998). Riqueza del mundo, pobreza de las naciones. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Coraggio, J. (2000). Propuestas para una política social alternativa y el papel del trabajo social. Consultado en http://www.coraggioeconomia.org/jlc_publicaciones_ps.htm.
De Robertis, C. (2006). Metodología de intervención en trabajo social. Buenos Aires: Hvmanitas.
Freire, P. (1999). La educación como práctica de la libertad. 48° Edición. Ciudad de México: Siglo XXI.
Habermas, J. (1990). Pensamiento Post Metafísico. España: Taurus.
Holzapfel, C. (2005). A la búsqueda del sentido. Santiago de Chile: Sudamericana.