ESTILOS DE APRENDIZAJE Y RENDIMIENTO ACADÉMICO EN ESTUDIANTES DE TRABAJO SOCIAL: UN ANÁLISIS ENTRE MÉXICO Y CHILE / Learning styles and academic achievement in Social Work: Analysis between Mexico and Chile
Main Article Content
Abstract
Article Details
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and Open Access
TS Cuadernos de Trabajo Social fully adheres to all international declarations (Budapest, Bethesda, and Berlin) in favor of the broadest and unrestricted open access (open access and open data) in terms of dissemination and reuse of its contents. All contents of TS Cuadernos de Trabajo Social are governed by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
In accordance with this license, authors and editors authorize free access to their works, allowing readers to copy, distribute, and transmit them through various means, ensuring wide dissemination of the published scientific knowledge. Whenever a work published in TS Cuadernos de Trabajo Social is distributed or transmitted by various means, the authors and the journal retain attribution rights (authorship and license). Any derivative work based on this publication must cite the source and be shared under the same terms. Non-commercial rights over the contents are permitted.
TS Cuadernos de Trabajo Social does not claim any rights over the published production, except the requirement that it be original. The authors retain intellectual property, and the right to copy can be exercised freely, only requesting the courtesy of indicating the original publication source.
References
Alonso, C. (1992). Estilos de aprendizaje: Análisis y Diagnóstico en Estudiantes universitarios. Vol. I y II. Madrid: Editorial Universidad Complutense.
Alonso, C. (1992). Análisis y diagnóstico de los estilos de aprendizaje en estudiantes universitarios. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico de Educación. Volumen I y II. Madrid: Editorial Universidad de Complutense.
Avagliano, A. & Vega, S. (2013). Mejora del Proceso de Enseñanza y Aprendizaje en la Carrera de Ingeniería de Ejecución Mecánica: Diseño Micro-curricular Basado en Resultados de Aprendizaje. Formación universitaria, 6(4), pp. 3-12. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.phpscript=sci_arttext&pid=S071850062013000400002&lng=es&tlng=es. 10.4067/S0718
Báez, F., Hernández, J. & Pérez, J. (2007). En Puebla, México: estilos de aprendizaje de los estudiantes de enfermería. Revista Aquichan, 7(2). Recuperado de http://aquichan.unisabana.edu.co/index.php/aquichan/article/view/1437/2772
Bitran, M., Lafuente, M., Zúñiga, D., Viviani, P. & Beltrán, C. (2003). Tipos psicológicos y estilos de aprendizaje de los estudiantes que ingresan a Medicina en la Pontificia Universidad Católica de Chile. Revista médica de Chile, 131(9), pp. 1067-1078. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.phpscript=sci_arttext&pid=S003498872003000900015&lng=es&tlng=es.10.4067/S0034-98872003000900015.
Bitran, M., Lafuente, M., Zúñiga, D., Viviani, P. & Beltrán, C. (2004). ¿Influyen las características psicológicas y los estilos de aprendizaje en el rendimiento académico de los estudiantes de medicina? Un estudio retrospectivo. Revista médica de Chile. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.phpscript=sci_arttext&pid=S003498872004000900015&lng=es&tlng=es.10.4067/S003498872004000900015.
Bitran, M., Lafuente, M., Zúñiga, D., Viviani, P. & Beltrán, C. (2005). Influencia de la personalidad y el estilo de aprendizaje en la elección de especialidad médica. Revista médica de Chile, 133(10), pp. 1191-1199. Recuperado de http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S003498872005001000008&lng=es&tlng=es.0.4067/S0034-98872005001000008.
Cid, F. & Bahamondes, V. (2013). Estilos de aprendizaje de Kolb de estudiantes de educación física de la UMCE y USEK de Chile. Revista estilos de aprendizajes, (11), 2013. Recuperado de
www.uned.es/revistaestilosdeaprendizaje/numero_11/lsr_11_abril_2013.pdf
Cué, J. Rincón, J. & García, C. (2009). Uso de las TIC de acuerdo a los estilos de aprendizaje de docentes y discentes. Revista Iberoamericana de educación, 48(2). Recuperado de
http://www.rieoei.org/deloslectores/2308Cue.pdf
Dunn, R. & Dunn, K. (1984). La enseñanza y el Estilo Individual de Aprendizaje. Madrid: Anaya.